Wednesday, January 17, 2007

arghhhh

punyer la geram...takkan asyik dok nak mengemas kelas tak sudah2.. terbengkalai keje aku yg lenlain....

apalagi campak segala alat bantuan mengajar yng ala2 toys cam beads, bloks etc kat lam stor. hehehe tak tersusun ehhh stor aku...coz pas campak terus snap pic ni..selain tak larat nak kemas lagi , nak elak budak2 tu gaduh. biasalah masa nak amek nak main memasing rajin nak kemas balik...hampeh.. bertekak bagai nak rak... last2 aku gak yg kena kemas. masalahnyer pas simpan semua mende tu asyik bergasak la plak..hisshhhhh ni yg aku seram sket coz kang kalo ada yg benjol ke apa mak dorng tau marah jer kat kita. apa2 hal aku nak jawab " kelas tu bukan nursery". limit sampai kul 11.30. kalo stayback nak tunggu mak dorang amek aku leh tgk kejap2 jer... ye la aku pun byk keje gak nak kena buat. keje cam aku ni bukannya leh buka buku teks cam dorang. nak kena prepare nak wat xtvt apa yg tak membosankan budak2. kalo tulis mewarna jer aku pun bosan. aku suka mende yg buat budak2 ni leka coz sambil tu aku leh tanda keje2 dorang yg lepas ke atau aku wat grup bacaan utk yg lemah2 tu... last year cuma ada 2 org jer yg stayback sampai mak dorang abis ngajar. budak pompouan lak tu. jenis yg reti bahasa. so aku n helper aku leh la p melantak kat kantin. kali ni jgn harap kalo da sampai 6 org n ada hero2 yg gila2 punya hero yg hampir memecahkan tv aku coz dia wat kelas aku cam padang bola sepak... errggghhhh balik uma aku sampi kebulur dah bukan kelaparan lagi dah.

mmg la aku makan masa budak makan sama. tp bayang kan jer la makan dgn budak2. baru nak suap ada yg terjerit tertolong' cikgu..air tumpah'... etc la. pergh... sampai nak tercekik makan.

tanya pada member2 lain semua cakap budak2 skang ni makin tak berdisplin. puas ditegur tp masih tak dengar kata. agknya kebanyakan makan junk food yg byk bahan kimia tu so otak pun ada effect kot. lasaknya makin bertambah... aku nak timbang berat badan bulan ni baper..then aku nak timbang tiap minggu ..hehehee baper kilo susut.... apa yg pasti suara aku beh merdu dpd katak n kodok skang ni. pagi suara cun lagi masuk kul 10 tetiba berubah jd garau segaraunya. mana tak nyer asyik menjerit. pelik tul aku. cakap pelan2 tak mo lanbgsung dengar

dah geram sangat terpakasa la amek mende ketuk meja.. sian meja aku jadi mangsa. baru nak diam. aku paling angin kalo ada parents yg berlagak konon nak tolong aku coz penah ngajar tadika la. piiirah... bukannya aa yg biasa cakap senggitu anak dorang ler yg paling problem n paling pemalas n tak reti mende.... cam tu ker kalo mak penah keje kat tadika. ingat aku tak tau mende ke apa. stil nak samakan aku dgn cikgu tadika swasta.. come la semua prasekolah under KPM guru bertauliah.. bukan budak lepasan SPM yg result nyer semput2 tuh. ramai pun dah ada degree or diploma mmg opsyen prasekolah.

td aku ngadu kat GPK HEM coz dia yg nak sangat ada anak guru tumpang coz alasan dia kesian kat budak tu. bila dah lepas sorang yg lain pun ikut la tumpang... pas tu di pun tak mo salahkan diri dia... bengang tul aku. bila aku cakap dulu tak mo dgr masalah aku... ni baru nampak... boleh dia kata ' saya baru nampak problem ni' mmg ler ko baru nampak bukan ko yg dok ngajar kat kelas ni... kenkadang aku nak jer biar org PPD ker JAB ker datang wat lawatan mengejut.... kalo dorang nak marah aku pun jawapan aku senang jer 'saya yg hanya menurut perintah' hehheeh yer la aku dah puas btekak masa sesi pemilihan budak tak kan aku nak tanggung kesalahan dorang lak. boleh blah la... kalo dorang wat jugak mmg ler dorang antara org yg bakal aku tak respect langsung... kebetulan hari Isnin peg PPD datang mengejutwat lawatan hah baru kelam kabut dorang. padan muka korang. tu lum yg bahagian pra turun lagi.. sib baik ada insan2 lain kat sek tu yg memahmi keadaan aku ni tp nak wat camner. dorang pun cam aku gak org bawahan yg salu pening pala....

1 kata org lain:

Love Sweet Recipes said...

sabo je la yer...bebudak skang ni makin ramai yang tak makan saman...harap2 anak aku tak macam tu la..amin