Friday, January 05, 2007

meeting lagi

pelik tul aku dgn pentadbir sekolah ni. suka benor wat meeting. masalahnya bila semua cikgu dah datang n dah wat perbincangan semua , pentadbir plak tak datang n kata meeting tu tak sah kena wat lagi sok. so dgr2 ramai gak malas nak datang. yer la dah beriya datang dorang tak datang.

pesal lah dorang leh jd pentadbir eh... management hancus. benda yang remeh temeh diperbesar, yg mudah disusahkan. mana la aku tak kata gitu. ada ker dia nak buka kaunter bayar yuran kat setiap blok. so parents akan panjat tangga nak p bayar yuran. kalo anak kat blok A p blok A, kalo kat blok B bayar kat Blok B. bayangkan kalo ada anak yg bersekolah kat ke tiga2 blok tu. mampus nak naik turun tangga. kan ker mudah wat kaunter tepi kantin letak 3 meja untuk 3 blok. so parents pun tak yah nak lalu lalang depan kelas. naik turun tangga. perghhh... ingat masa aku praktikal dulu. ada kes guru KPLI dikatakan berlagak. bagi aku mungkin sebahagiannya berlagak tp ada sebahagiannya bagi cadangan . ye la kalo dah sesuatu perkara tu boleh dimudahkan n menjimatkan naper perlu dipersusahkan. bila bagi cadangan kata melawan pentadbir. 1 of my fren terus cabut keluar jadi PTD. dia kata tak tahan dgn cara pentadbiran sekolah yg kurang efisien. maklum ler dia sebelum mmg bekerja dgn org besar2. so dia siap cakap lagi pentadbir dia cam low mentallity. tak mo dgr pendapat org lain n tak berani nak cuba sesuatu untuk arah kebaikan.hmmmmm ntah la. bagi aku janji tak kacau keje aku dah la.

4 kata org lain:

Anonymous said...

hehehe.. serupelah nasib kite.. agaknye sumer pentadbir sekolah camtu ek?? kelam kabut.. sampai hari ni kitorang takde jadual waktu pun lagi.. hehehehe..

Anonymous said...

la dasyat tu...syian kat budak2 n cikgu cikgi... sesi petang sek sy almost hari2 tukar jadual coz byk clash.. selamat sy coz jadual wat sendiri

Love Sweet Recipes said...

sabar je la....taknak tukar profesion ke?

Anonymous said...

tak nak lah tukar... ni ler yg terbaik untuk aku. tobat aku kalo kena keje office hours. hehhee