Sunday, November 12, 2006

hujan oooo hujan






skang ni asal petang jer sure ujan pun turun tak kira la lebat ke renyai2 ke... air tetap turun dpd langit. and now aku pun jadi tak sihat coz kena ujan. peritnya tekak toksah cakap la tambah lagi selesema pun datang. aaaarrgghh seksanya nak bernafas dengan selesa. pg Rabu aku dgn perasaan ntah apa2 kena p meeting kat Bukit Merah lake Town Resort. kat pala dah agak sure boring mana taknyer pegi dgn grup GBsekali. so we all cikgu2 biasa2 ni tak leh nak wat perangai gila2 kitorang. so kena la kontrol perangai sket. paham2 jer la kalo GB ni biasanya org2 veteren so cara dorang offcourse ler beza dgn kita yg masih fresh ni yang sentiasa nak enjoy. so masa lam bas rasa cam boring coz masing2 tak tau nak wat lawak camner... dalam 32 passenger lam bas tu half of it adalah grup GB and the rest grup aku. masa turun makan pun nampak sangat klik nya. sampai BMLT lam kul 2 ptg. terus lunch baru checkin bw luggage masuk. hmmm lupa nak amek pic hotel yg aku duduk ni. masih baru n dilancarkan pada 18 Feb 2006. rate pun ok. bilik yg aku duduk weekdays RM130 weeknd RM150 with breakfast. campur lunch kira lain. bilik quit selesa. aku dok bedua tp ada Xtra 2 bed lagi n ada sofa lagi yg kira2nya leh masuk 5 people tido kat bilik tu. tp toilet quit sempit la. tang makan kat cafe... leh la tahan. aku suka puding dia yg ada macam2 rasa... n kek coklat.





pas makan lam kul 3 tak der agenda so reramai p taman tema jenjalan. memandangkan ari nak ujan so 1 place jer kitorang dapat pegi. that is Pulau Orang Utan.


ni pic orang utan yang berusi 2 years . ada 2 ekor tp dpt tangkap sekor jer. coz tak tau diam. kalo tak silap yg ni nama dia Malek. asyik nak bergelut jer dgn yg lag satu. tp bila trainer dia datang tiba2 jer dia peluk sesama dia macam takut2 jer. dgn org lain dia tak takut langsung.

tp sayang nyer we all tak dapat nak tgk yg lenlain coz masa sampai pulau tu ujan da lebat giler... saty samapi pulau tu nak tutup. balik saing dgn staf yang keje kat situ. sok nyer pas meeting pas lunch hour jenjalan p Penang. 1st time aku jejak Penang. borong jeruk sket... pas jalan2 on the way back singgah makan mi udang


Nyammmnyammm sedap sehingga licin mangkuk aku..

mana eh aku letak pic mi udang ni...


ni dia pic semangkuk mi udang. mana ntah tempat pegawai tu bawa sampai ceruk kg. yg aku ingat nama kedai tu Din Skot. tutup hari selasa buka sampai malam. cam tak puas lak makan. rasa kuah dia cam ala2 mi rebus jer. udang bukan main punyer besar. ada 3 ekor. penuih mangkuk sampai tak nampak mi. harga sepinggan tu RM8. tp pegawai yg bayar so selamat duit aku. hehehehe tingin nak pegi lagi tp tak ingat jalan plak. coz aku kenkadang tido.






0 kata org lain: