Tuesday, November 14, 2006

generasi baru


alahai.. makin teruk perangai budak2 skang ni. since semalam wat raptai untuk Hari Kecemerlangan Sekolah + majlis Konvokesyen my kids. sakit tekak aku dibbuatnya. sampaikan terpaksa guna pembaris panjang. sampai patah jadinya pembaris tu.... puas ditegur tak sapai seminit wat lagi... puas marah siap ejek kita lagi. last2 pembaris aku yg patah...
pas raptai suh budak2 tu p beratur dgn helper aku tp sorang pun takder yang p beratur. ilang terus. so my helper pun cari ler dorang rupa2nyer p beli makanan kat kantin. kebetulan masa tu year 6 tengah rehat. lam masa cari2 tu my helper lak tersembam kat lantai kantin. lembam lutut. bengang tul aku ari ni. siap la sok kena basuh. hope helper aku leh jalan. takut jer tempurung lutut tu lari. dah la dia kata sakit pinggang. jangan la dapat budak cam this year nyer perangai. mau kitorang bedua sakit2 badan kang.
bila suh menyanyi .. ada ker dia p cubit kawan kat sebelah. yg ala2 nak tidur lain plak. sampai cikgu2 semua gelak dok tgk dorang. setakat cikgu2 sek jer tak per la. sok lagi ler ramai org tgk... kempen la Khamis n jumaat tak yah datang. byk keje aku lum siap lagi. dah la helper lutu dah lebam. td jalan pun da kedengkot. tu mak bapak tak tau. yg dorang tau marah cikgu konon anak dorang baik sangat. aku skang ni just sound direct jer kat parents yg banyak songel. takat ni alhamdulillah. mana yg da kena tu sopan sket bila berkata2. tau nak salahkan org jer. salah sendiri tak nampak. kalo parents da kuarang ajar no wonder la anak pun sama.

0 kata org lain: