Saturday, May 20, 2006

peringatan dpd sicomel

usah terlalu manjakan saya
usah takut berskap tegas terhadap saya
usah biarkan saya membentuk tabiat buruk
usah memperkecil-kecilkan saya
usah menunjukkan kesalahan saya di depan orang
usah damakan kesalahan saya dengan dosa
usah melindungai saya dari perbuatan yang mendatangkan akibat buruk
usah risau kalu saya katakana ‘ saya bencikan ibu dan ayah’
usah bibang sangat apabila saya kurang sihat
usah kerap sangat meleteri saya
usah lupa saya kurang bijak untuk menyatakan hasrat saya
usah membuat janji yang tergesa-gesa
usah paksa saya menunjukkan kejujuran
usah selalu bertukar-tukar sikap
usah memperbodoh-bodohkan saya apabila saya takut
usah tidak mengendahkan pertanyaan saya
usah mengaku ibu dan ayah serba sempurna
usah berasa hina hendak meminta maaf kepada saya
usah lupa yang saya ni cepat membesar
usah lupa saya suka mencuba
usah lupa saya perlukan banyak kasih saying dan persefahaman untuk membesar dengan sempurna
usah samakan keadaan ibu dan bapa dengan keadaan saya
usah lupa menngingatkan saya untuk beribadah dan berdoa

0 kata org lain: