Friday, May 01, 2009

sukan

yeah... musim sukan telah tiba. yang paling aku x suka tahun aku masih lagi memegang jawatan ketua rumah sukan. dah la cuaca semakain panas. minggu lepas 2 kali aku terpaksa berjemur kat tgh stadium. hari pertama nak buat saringan acara individu. hari kedua kejohanan sukan sekolah la plak. syian budak2 pra aku kena tinggal dgn cikgu dia... wpun ada guru ganti tp tetap memeningkan pala aku. mana x nyer ada sorang budak aku x leh terima ada cikgu lain masuk. mesti dia akan nangis x mau datang sekolah apda esok harinya. perghhh...

next week sukan prasekolah peringkat zon la plak. stadium lagi... waaaaaaaaaaaa... semua tegur masa p meeting baru2 ni..'pesal muka nampak gelap'. sukan lum start lagi. sukan pra mmg lum start tp sukan sekolah dah start n dah abis pun. kalo sukan sekolaha ku x kisah sangat coz budak2 pun dah besar x yah nak jaga sangat. main lepas jer.. ni nak sukan pra yg wat aku pening ni. cuaca panas yg teramat sangat. setiap kali balik dpd stadium sure aku muntah2. tu lum campur tang sakit pala lagi tu. tu siap makan panadol actifas samapi 2 biji sebelum dan sesudah balik stdium tu. tu citer ms aku handle budak2 darjah 4-6. waaaaaaaa ni plak nak jaga budak kecik... even ada pembantu pun penat gak... budak kecik paham2 jer la kalo dapat tempat bebas yang luas. aku prefer wat sukan kat padang sekolah. masalahnya area tempat aku ni dah x byk sekolah yang ada padang termasukla sek aku. padang kecik. cukup la takat budak pra wat latihan.

hari rabu pagi GPK Koko panggil nak juper.. suspen jer ingat ada apa. rupa2nyer dia nak bagi stok baju sukan sekolah yg x laku dijual. dia nak bagi budak2 aku pakai ms sukan. selamat x yah nak oder baju sekolah. hehehe cuma kat baju tu x der perkataan prasekolah. ntah stok zaman bila x tau la tu. 2 dozen tu... saiz ngam2 plak dgn budak2 aku. warna pun masih cun n striking pink lagi tu tang lengan. body white tp ada stripe hot pink. ok la tu... baju free.

cam x leh nak menang lagi jer tahun ni bila tgk gaya budak2 ni. sedih wooo. dah la last year langsung x menang 1 acara pun prkt daerah. sorang jer dapat lepas ke prkt daerah.

0 kata org lain: