Sunday, October 15, 2006

mercun oh mercun

Arrrggggghhhh tensennyer dgn budak2 skang ni. Boleh dia main mercun tgh malam masa org nak tido. Tak der otak ker.. dah la area umah aku ni byk baby n orang tua. Aku doa sesangat biar ada yg putus tgn ker apa ker… tak kan asyik nak kena sound jer kot…bior letup dalam mulut telinga dorang pun tak per. Ada otak tak mo guna, ada telinga tak mo dgr kata org tua, ada mulut dok mencarut org tua yang p tegur dorang... ni ler beza nyer budak zaman aku kecik2 dulu dengan budak zaman skang ni. Sib baik famili aku tak der penyakit jantung... main ler kat depan uma sendiri ...ni main depan uma org lain. My collegue citer kete dia abis kena bekas mercun. Bukan nyer 1-2 tp byk... kerana mende ni dah leh jadi kes gaduh. Dah la parents skang ni salu menangkan anak without soalselidik dulu betul ke salah tindakan anak2 dia tu. Manjakan anak tak bertempat. Nanti kang apabila dah berlaku kat anak tu..hah macam2 hal lak disalahkan masyarakat keliling.

Masa nak taip entry ni ntah dah baper kali aku terkejut dek bunyi mercun.... pernah sekali aku dah nak bukak tingkap nak sound coz geram nyer pasal.. lum sempat aku sound my dad dah bukak pintu n sound bebudak tu.

Aku rasa jalan paling baik ialah meh kita anto bdk2 yang suka sangat main mercun ni p palestin.. hah bom ler musuh org Islam sesuka hati korang sampai puas hati kang baru balik Mesia..sure pastu tobat main mercun. Pahala pun dapat. Sama ada telinga tu jadi pekak or fobia dengar bunyi letupan bila balik Mesia kang. Ye la suka sangat dgr bunyi mercun sure tak takut nyer dgr bunyi bom meletup coz beza sket jer.... hanya beh kuat dpd mercun...

Tak sabar lak nak tunggu esok.. nak cek sorang2 rakyat jelata hamba ... nak tau ada tak yang jari berbalut or kaki berbalut luka main bunga api/mercun sepanjang weekend 2 hari ni... yg tolong mak wat kuih tu lain citer la.. sure kena tray panas coz tak sabar nak rasa rasa biskut raya...

0 kata org lain: