Sunday, October 23, 2011

rumah setinggan vs rumah taman

tengah aku dok leka layan FB tetiba ada parent call ngadu kata anak dia kena buli dgn sorang budak.... sapa lagi kalo bukan AMAR... waaaaa naper la amar ni salu wat cikgu pening pala layan kerenah ko yer.. parent ni kata amar dok cubit anak dia n patahkan zip beg anak dia... awal tahun hari tu parents yg sama call gak cakap pasal benda yg sama. parents ni kata dia kenal parent amar dari mak bapak sampai ke tok nenek n siap bgtau aku lg yg dorang asal dpd setinggan. siap kata lg mcm mana la parents amar ngajar amar... kalo dah stinggan tu setinggan jugak... waduuuhhh emosional sungguh parents ni masa tepon aku. siap kalo x der perubahan parent ni siap kata nak gaduh dgn parents amar ... waaaaaaaaaaa..... cukup la masa tahun pertama aku posting ada parents bergaduh sampai nak btumbuk... jgn la ada edisi baru plak.

aduh amar.... 3 hari cikgu p kursus my ppm dah mengeluh mcm2. tgh kursus pun my ppm dah anto sms or calling x tahan. yg wat aku bengang coz masa aku kuar x der sesapa relif. susah tul la deal dgn PK1 baru nih. GB dah bgtau lam stp meeting kalo aku x der wajib ada ganti. kalo PK Koku yg wat relif ok jer ada pengganti. tarik cikgu pemulihan ganti kelas aku. kalo 1 hari jer aku x der dia akan bg ustazah yg ngajar pra ganti tempat aku. ada ker alasan dia bgtau kat my ppm yg dia x bg relif takut gaduh dgn PP. aik.. selama ni x der pun kes gaduh. dah ko yg x mau bebaik dgn PP jgn la nak libatkan org lain....

haishhh ... bebalik pasal setinggan nih... nak wat cam ner.. dah mmg kawasan sek aku ni kawasan setinggan dan taman perumahan pun ada gak tp agak jauh sket. yg betul2 dekat dgn sek mmg kawasan setinggan / rumah tanah lot. kebanyakan rumah setinggan dah dihapuskan so bekas2 penghuni setinggan ni dok menyewa rumah2 flat area sek aku ni. so habit masa dok umah setinggan tu masih ada lagi la.

bukan aku x pernah juper parent si amar ni, tp dah byk kali. dpd last year masa kakak dia ada pun aku salu gak juper parents dia nih. masa hari terbuka ibu amar kata amar dok dgn opah dia. opah dia salu manjakan dia. bila mak dia nak ajar amar menulis, opah dia akan marah2. masa ibu amar cerita (dpd gaya bhs yg dignakan ms cakap dgn aku) mmg la mcm kat rumah tu jenis org cakap main lepas jer... segala mende x elok semua kuar. anak kecil yg dgr sure ingatkan tu mmg bhs biasa... hmmmm... ntah baper lama la aku tahan dok kat sini lagi.

0 kata org lain: