Sunday, November 13, 2011

masa2 akhir yg bz

sehari sebelum raya haji, on d way nal lek kg, peg daerah call suh ganti tempat dia tuk p wat data. dia x leh p coz terlibat sbg panel penemuduga pada tarikh yg sama... bayangkan la dgn x bawa stok baju kurung n lenlain.. seb bek la bawa laptop lek kg coz nak wat keje sket... apa lagi ptg tu shopping ler baju kurung.... aku terima pun sbb tempat nak attend tu x jauh sgt dpd kg. BP-Muar. 40 minit jer dpd kg. kalo tempat lain aku mmg x sanggup.masa nak p mesy data tu badan mmg dah mula rasa x sedap... batuk2 plus selsema plak tu...dah terpikir kat kepala kalo2 dah x larat sgt nak jer call sesapa kat kg datang jemput...tahan jer la mata n pala bila ngadap laptop. paling aku sakit hati masa wat data (SMPK) ni, data asyik berubah jer... sistem yg bengong ker? lain di key in lain plak yg jadi. tu lum lg bil yg berubah... dgr cerita next year pakai sistem lain yg beh kurang sama. lg simple katanya . kita tengok la yer....

sepanjang mesy ni asyik contact my PPM jer... risau kalo x der yg relif... cam ner pun mmg x der yg relif pun. nak dijadikan cerita pada hari Khamis my PPM amek EL coz pakcik dia meninggal so lek kg. dia pas kunci pada kerani suh masak2 coz stok masih byk kat peti ais... mati2 ingatkan ada relif n kerani tu cuma tolong masak jer. rupa2nyer dia take over the whole class... kesiannyer... bengang tul aku dgn GPK kurikulum. dah ingatkan byk kali kalo aku x der biarla ada relif.. kalo PPM aku yg ada x per gak ni PPM aku pun x der. dah la x menjenguk lgsg apa kerani tu buat kat kelas. kata kerani yg lagi sorang bila kerani ni naik opis berpeluh2 muka dia n nampak sungguh penatnya... then GPK tu leh tanya lg mana kerani tu pergi pas kul 3 x naik2 opis... hampeh tul la. sedangkan aku yg hari2 ngadap budak pun penat gila rasanya ni lg bg org yg x pernah... padahal GB dah byk kali cakap lam meeting kalo aku x der kelas aku wajib ada relif. aisehhh... dia ingat senang ker jaga budak kecik sekarang.

my PPM dah risau takut aku x lek KL coz sabtu ada taklimat plak bersama parents 2012... alhamdulilah semuanya berjalan dgn lancar. parents pun x byk songeh cam last year... dah terang byk kali pun masih x paham2 sampai GB pun naik hot. harap2 tahun dpn dapat budak2 yg ok... sepanjang aku bagi taklimat my PPM n kerani dok wat survey gelagat budak2... lum apa2 lagi kerani tu dah geleng pala n warning aku suh get ready coz budak2 nyer cam aktif jer cam tahun ni gaks. x takut org lgsg....

0 kata org lain: