Tuesday, June 16, 2009

akhirnya...

pagi tadi sebelum kelas dimulakan parents yg anaknya menghadapi masalah 'haruan makan anak' tu datang juper aku kat kelas. so aku tanya la mana anak dia. so dengan sedih dia pun cerita la yg anak dia pihak JKM dah ambil semula dan diletakkan di salah sebuah rumah kebajikan. aku pun tanya la apa DR kata coz semalam pas sekolah dia kata nak terus ke hospital. dia kata pihak hospital dah cek dan minta dia balik ke rumah. x lama pas tu ada rombongan yg terdiri dpd 3 anggota polis dan 3 doktor datang ke rumah buat soal siasat. hasil siasatan, si ayah di tahan bagi soal siasat sebab asyik x mengaku jer... rupa2nyer mende nis emua dah blaku masa umur budak tu 3 tahun lagi.

si emak ni kata anak dia menagis x benti n kata x mau pindah sekolah. siap bawa baju sekolah lagi ke rumah kebajikan tu. dia asyik sebut nama my PPM coz my PPM mmg rapat dengan dia. selalu guide dia masa wat keje. My PPM ni lembut dgn budak2. (nampak sangat yg aku ni garang plak huhuhu sikit pun x ingat kat aku) dia ni slow learner gak kiranya. bayangkan dpd awal tahun sampai skang ni abc pun x lepas2 lagi. bila wat keje masa kita dok sebelah dia mmg la siap keje dia. kita bangun jer p tempat lain dia mula la terpusing sana sini, masuk bawa meja etc... concentration masa kelas mmg fail.

si emak ni plak sempat lagi meluahkan rasa kerana dimaki hamun dek mak mertua kerana kononnya melaporkan ke balai polis untuk tangkap anak kesayangan dia. hish mak apa kebenda ni anak wat x betul pun di sokong... hmmm aku just angguk jer la . abis tu nak kata apa lagi kan...

3 kata org lain:

Umi Aimin said...

takpe la cikgi.. treat it as part of your job jer.

cHekGu r!N@ said...

ya lah...

Azuar said...

sungguh tidak berperikemanusiaan..