Saturday, January 19, 2013

minggu ke3 dah berlalu

cepatnya masa berlalu.. dah masuk minggu ke 4 plak. belum ada sebulan sek dah ada 2 accident melibatkan budak sek area tempat aku ni walaupun bukan budak sek aku. sorang sek ren (sebelah sek aku jer) sorang lagi sek men (sebelah sek aku gak) .. maklum ler lam 1 tapak tanah tu ada 5 buah sek 2 SK ,1SJK(C) dan 2 SM  dikelilingi oleh jalan yg bz dan perumahan yg padat. 2 budak yg terlibat tu dilanggar motor pada hari yg sama tp masa berbeza..

geram aku ngan  budak2 yg naik motor area sek aku nih. dah tau tu kawasan sek napa la bawa laju2. seram lak dgr citer anak buah aku coz dia ada masa budak sek men tu kena langgar. menurut dia budak tu jalan berdua tp kawan dia lum lintas lg. motor tu kalo ikutkan masih jauh tp laju. hmm ...melambung sampai tudung tertanggal.. cam ner la keadaan budak tu.  yg buat aku geram lg pesesn budak2 skang lintas jalan pun satu hal. bukannya dia nak tgk arah ke kanan tp arah ke kiri. sengaja mengharap kete/motor yg slow. konon2 dia x nampak kete/motor yg datang. terutamnya budak2 lelaki. dgn selamba jer melintas. kalo dgn my dad terus jer my dad sound. ' korang kalo kena langgar cacat seumur hidup, tp pakcik ni dah tua takat gantung lesen pun masih leh gerak kemana2 lg.'

salu aku ingatkan kat so comel lam kelas aku ni. jgn main lintas jalan jer. tgk kiri kanan dulu.. kalo ada org yg beh tua minta dorang tolong lintaskan..aku yg tua ni pun kdg2 takut nak lintas jalan. takut dgn motor yg muncul dr celah keter yg benti..

0 kata org lain: