Saturday, January 07, 2012

1st week

alhamdulilah... minggu pertama dah berlalu... x byk perkara yang memeningkan berlaku kecuali semalam jer...

nak dijadikan cerita semalam ada sorang budak dah terlepas dpd kawalan aku n jaga sekolah.. bila masa dia menyelinap keluar pun we all x perasan. ni berlaku masa balik la. dah la hari jumaat so parents ramai yg berkumpul kat dpn pagar.. so jaga terpaksa jerit panggil parents suh amek anak.. budak yg parents dah ke dpn pintu baru la budak akan dilepaskan keluar... ntah macam mana ada sorang budak india ni leh terlepas... kebetulan tahun ni ada murid aku yg india muslim beberapa org . mugkin jaga terkonpius masa lepaskan budak... ye la aku lak sibuk suh budak yg lenlain duduk , jgn berlari sana sini... ppm lak terus ke opis nak antar something urgent...tup2 x lama kemudian mak budak yg terlepas ni datang serang jaga bising2 marahkan jaga kenapa anak dia leh terlepas sampai ke kedai tmpt dia keje. masa ni aku tgh settle down budak2 kat yg parents lum sampai... aku tau pun salah sorang parents ni dtg jemput anak n bgtau aku... mak budak ni teus ke kelas tp aku x der yg ada ustazah yg ngajar kelas aku. so ustazah ni dok cool kan mak budak ni ... sibuk jer dia nak bgtau GB... ustazah suh dia juper aku dulu... kebetulan sebelum dia juper aku jaga dah juper aku dulu... sebagai org tgh better kena dgr 2-2 belah pihak kan...

kata jaga - mak budak tu dtg n terus serang kata jaga x kawal budak bal .. bla.. bla..
mak budak tu kata - jaga marah dia dpn org ramai sampai dia rasa malu , kata ingat anak dia sorang ker nak kena jaga.. bla..bla..bla

ni plak antara kata2 aku kat mak budak - anak puan kurang fasih berbahasa melayu, saya dah suh dorang dok kat kantin, mungkin dia x paham... jaga pun bukan bg lepas budak2 mcm tu jer, dia akan panggil budak yg parents dia dah sampai... kan ada pelajar india muslim yg lain tu yg terkonpius tu... so sila ajar anak puan untuk tunggu puan di kantin seperti budak2 yg ada bersama saya sekarang ni... kalo ibubapa lain leh buat so puan pun leh buat juga.

tahun ni Gb bertegas yg parents x leh masuk kawasan sekolah kalo x der hal mustahak... yg nak menjemput anak kena tunggu dpn pagar sekolah... aku pun mmg dari tahun pertama lg x bg parents jemput or hantar budak sampai ke pra. aku x suka parents dok bertenggek dpn pra... nanti anak2 tu kurang confident jer... aku mmg akan halau parents yg x reti bahasa nih... kalo dah mmg x reti bahasa, aku akan cover tingkap yg ada dgn carta2 n tutup pintu papan. langsung x leh nak intai pun jadinya.... alhamdulilah tahun ni x der yg melalak... kalo ada yg menangis pun sebab demam tp parents hantar gak coz 1st day...

cuaca panas sgt lately so ramai yg kurang sihat termasukla aku sendiri yg asyik sakit pala. untuk minggu ni aku masih menyimpan suara lg. bg dorang muka dulu but next week jgn harap la. dah 3 hari dah nampak gaya dorang secara kasarnya. this year perangai dorang sama dgn budak2 tahun 2010. aktif, cepat pickup apa aku ajar, buat keje pun cepat, kurang minat tgk CD/main. manja2 n suka explore. palinga ku x tahan pandai menjawap kalo kita marah...

weekend ni nak settlekan worksheet byk2... bg keje x sampai 5 minit dah siap...

0 kata org lain: