Saturday, August 06, 2011

pendaftaran pun bermula lagi

yeahhhh my laptop is back... so start berblogging semula ....

asal bulan 8 jer ramai la yg menjengah ke pra bertanyakan borang pendaftaran.. masa ni la dapat tgk kerenah parents bakal2 student next year. paling aku x suka masa ni la... kita dah bagi tau syarat2 permohonan pun masih x paham2 lagi. x paham BM or sengaja buat2 x paham @ ikut pala sendiri. ni lum masuk prkt pemilihan lagi. kang ada plak yg marah2 naper x dapat. haishhh.... almaklum ler kat sek ni ada 1 jer pra.

nak dijadikan citer jumaat lepas, datang la sorang atuk ni bawa cucu dia. konon nak daftar la. my ppm pun layan la... nasib baik la atuk tu bw surat beranak. bila my ppm tgk tarikh lahir budak tu lahir 2004 @ patutnya dah ,masuk thn 1 skang nih... so aku pun wat la sesi soal jawap dgn atuk ni camner la cucu dia leh tercicir nih... cerita dia ... parents budak ni 2-2 bisu pastu dah bercerai plak. skang ni ntah ke mana. cucu ni dia bela sejak kecil. dia kata ada kakak thn 4. dulu makcik dia yg daftar kan cucu tu... so my ppm bawa la atuk tu p opis.... my ppm kata x sampai hati tgk atuk tu naik tangga... masa aku tanya tu pun tgn dia dah tketar2... sayu nyer hati bila tingat lg... sampai opis kerani minta atuk tu p jab sebab dah lewat. atuk tu sedih jer coz x der sapa nak bawa dia p jab yg jauh tu... so my kerani minta dia p la jumpa org jkkk minta bantuan.... masa nak bgtau tu pun my ppm n kerani dok tolak sesama dorang , sapa nak bgtau atuk tu yg dia kena p jab. masing2 x sampai hati nak cakap. si cucu tu x bisu cuma pelat jer... ni baru satu citer... minggu depan ntah apa lagi agaknyer....

semakin lama semakin ramai plak parents yg bermasalh (abaikan anak). kesian aku tgk budak2 skang nih. no wonder la kalo semakin lama semakin bykmaslah sosial berlaku.

murid tahun ni ntah baper kali aku pesan supaya jgn lupa wat pendaftaran tahun 1 ( masa bulan 3-4) dulu... dah sampai bulan ni pun masih ada yg x daftar... angin jer aku dibuatnyer... setiap peringatan atau ada surat dari sek aku akan edarkan kepada budak2 melalui sebuah buku pesanan. buku ni aku create guna buku tulis. segala surat/ memo aku tampal suh parents baca. dah baca tandatangan. so aku tau la parents tu dah baca. tp masih juga ada yg x paham2 ... alasan x tau guna intenet/ x der intenet/ susah buka la apa la..... latest ada parents budak aku ni p opis sek dengan alasan setiap kali buka tp x dapat2... alasan x masuk akal. kerani aku buka setiap hari ok jer.... sebelum ni ada jer parents yg x tau guna intenet tp dorang p CC minta tolong budak CC tu buatkan. bagi la upah sikit kat budak CC tu. haishhhh.......

0 kata org lain: