Saturday, April 02, 2011

cerita minggu ke-12


eh dah 12 minggu dah kita belajar... cepatnya masa berlalu kan. dalam masa seminggu ni macam2 hal berlaku... nih paling menggerunkan aku la... pg selasa my ppm mc coz demam so mmg kelam kabut la jadinya... masa morning circle ada la sorang budak ni menjerit..

'cikguuuuu...... dahi dia kuar darah'...

dpd tempat aku duduk mmg x perasan sgt lg pun rambut depan dia dah tutup dahi tambah lak aku ni pun rabun. aku pun panggil la ke depan nak tgk.. mak datuk...... berlubang dahi anak dara org nih... terus jer kembar dia bgtau...


me: 'nape dahi dia ni ?'
kembar:'cikgu... semalam kan dia main basikal lepas tu terus turun tangga.... kita dgn kawan kita main lawan2.. dia jer main basikal'
me: ' kena kat umah ker?
kembar: kat umah kawan kita
me: 'tinggi x tangga tu?'
kembar: 'tinggi.... ada dinding kat tepi'
me: 'mak.. opah... bawa p klinik x?'
kembar: 'x... opah letak yg tampal2 tu kat dahi dia...'

mak aih ... dahi anak cucu dah blubang x bawa p klinik.. dah la bengkak... risau jer aku tgk... mmg la luka nyer x dalam tp bila kena tang kepala ni mmg wat aku risau.... mana la tau retak ker tengkorak dia... perghhh...

masa balik plak aku ingatkan dah tobat la minah ni nak lari2 or panjat2... lari sungguh tekaan aku... dgn pala cenggitu tu pun masih ligat lagi... haisshhh.... budak2 zaman skang ... mmg pala besi ni... kalo batu di hempas pecah gak..

0 kata org lain: