Sunday, February 27, 2011

macam2 hal..

hmmm.. hari ni baru la bkesempatan wat blog hopping. lama dah tinggalkan habit ni. dulu rajin sgt.. sambil tgk blog pra serata malaysia.. sambil cari idea untuk kelas.. so ptg ni try la.. haishhh.. pesal la 2-3 blog yg ramai followersnyer aku buka tetiba jer kuar warning malware... hmm dah kuar warning ni makna nyer aku x buka la takut dia masuk lak kat lappy aku ni... cukup la sekali di kaco dek malware ni... nak bersihkan sendiri x reti.. kena install software la plak.. skang ni dah x rajin cam dulu2 nak explore mende2 ni... zaman ICT ni semuanya bergerak pantas.. virus, malware, spyware dan suku sakatnya mbiak dgn cepat betul..

skang ni nak buat keje kat kelas mmg kena bawa lappy p sek. bukannya x der komputer tp komputer tu cam nak x nak jer bg aku guna. skrin monitor tu kejap kembang kejap menguncup.. wat aku pening pala jer nengoknya...

last week masa sibuk dgn pengisisan data SMPK... ramai la cikgu2 yg mengambil kesempatan tgk result dapat sambung study ke x .. ye la sistem asyik down jer.. ramai sgt yg keyin pada masa yg sama. balik pada bab sambung study ni.. teringin plak nak sambung study. but I'm really HATE EXAM!!!. tingin nak wat tesis la tp MALAS nak membaca jurnal yg melambak2.. moreover nak wat tesis ni tajuk kena la power tu lum masuk lg nak wat proposal... (tingat dulu wat final project paper asyik kena reject jer proposal, org lendah start proposal ,aku tajuk pun x lepas2 lg) uhuhuhu geng2 study grup dulu (5 org) aku sorang jer yg lum sambung study..sorang tu dah ready nak wat phd lg... yg best nyer 4 org jd cikgu (2 cikgu pra 2 cikgu khas) sorang lg keje dgn NGO but still relate dgn kanak2.. mungkin tunggu dah x larat nak layan budak2 baru aku sambung study kot.. keje pun lum cecah 10 thn lagi... pengalaman beh bharga dpd teori sbb teori yg kita blajar semua dpd negara barat... ada yg x sesuai dgn budaya kita...

0 kata org lain: