Sunday, March 01, 2009

rentas desa

semalam diadakan sukan merentas desa. cam x sesuai jer digunakan nama ni coz sek aku ni kat tgh bandar. merentas bandar? pelik la plak bunyi nyer... apa pun sebagai ketua rumah sukan sedih bg tahun ni coz prestasi menurun. tahun lepas dpt tempat ke3 tp kali ni ke5. my splinter dah injurerd coz 3 hari sebelum tu dia telah mewakili sekolah untuk peringkat daerah... kalo ada dia sure mata bertambah byk. harap tahun ni dapat mengekalkan title johan masa kejohanan sukan nanti... yup ujung bulan depan. pada masa yg sama aku plak bz dengan sukan pra... alamatnyer berpanas la aku bulan 4 nanti...

selepas selesai merentas desa, masa dok tunggu result aku dok borak2 dgn cikgu2 kat pondok sambil menjamu selera. maklum ler pepagi kuar uma x jamah makanan langsung. ada la sorang cikgu tahap 1 mengeluh kata murid tahun 1 kali ni sukar dikawal. aku x nafikan. coz last year mmg aku terasa penat sgt bila tamat waktu sek. budak2 ligat, x dgr cakap, kuat melawan... aku sempat warning beberapa org guru lastyear supaya bersedia untuk tahun ini. bayangkan la kalo dgn cikgu yang paling garang pun budak2 ni wat bodo jer... hmmm budak2 ni lahir tahun kuda.

antara ciri2 mereka yang lahir tahun kuda (diambil dpd wikipedia) ialah Mudah disayangi, ghairah, berdikari, intelek, kreatif, optimis, kuat, baik hati, suka bergaul, tegas, lojik, aktif, spontan, ceria, terus terang, serba boleh, ingin tahu. ini yang positif la.

yang negatifnya plak adalah Cemas, tidak tetap hati, ingkar, tidak bijaksana, mementingkan diri, mudah terpedaya, tidak konsisten, panas baran, suka bergaduh, suka menyendiri, suka jaga tepi kain orang, tidak serius, sombong, lalai.

yang mana aku highlight tu la yg byk ada pada murid aku last year... this year pun budaknyer ligat gak tp kurang sket la dpd last year...

0 kata org lain: