Saturday, July 01, 2006

happy besday kid

Semalam sambut besday sicomel…. Hampir terlupa bulan ni ada sorang yg sambut besday. Just beli besday kek, then bg dorang makan kek pisang, swiss roll n kek span. Senang sket nak kemas kelas. Tak byk basuh pinggan lgpun ari jumaat. Balik cepat. Takut la plak dok sorang2 kat bawah tu. Mmg ler ada budak2 yang da sampai sekolah tp kalo dok sorang2 lam kelas tu boring satu hal pastu kang kalo tiba2 tingat citer seram naya jer…

A day before, my fren citer dia sampai sekolah kul 6.20 coz rumah dia jauh nun kat balakong. Masa dia sampa sekolah of course ler tak der org lagi. Kalo ada pun pak guard n akak kerani sorang tu coz dia masuk 6.30. masa nak turun kete dia ternampak kat belakang tiang cam ada sorang budak tengah berdiri tp pastu sembunyi balik tiang. Then dia bagitau hubby dia, awalnyer budak tu sampai sekolah. Then hubby dia kata mana ada budak. Atlast dorang btekak bedua , sorang kata ada sorang lagi kata takde. Cepat2 my fren naik tangga p kantin coz tempat tu terang. Hubby dia siap marah2 kalo cakap tu bebaik sket….

Nak dijadikan citer n the same morning tuh, akak kerani yg dating awal tu citer la plak. Masa hubby dia temankan dia nak buka kunci utk naik opis dia terdengar ada orang kat lam bilik air tengah mencebok. Hubby dia punye ler tinggi semangat ingin tahu so pegi ler ke toilet tu tp pintu toilet tu still tkunci lagi n dia pun buka ler pintu tu tp no one inside…

Cite cam ni aku tak pelik coz mmg area tempat aku tinggal ni ada macam2 citer. Memandangkan sekolah aku tu dekat dgn rumah aku tu so kalo ada citer camtu nak percaya pun tak leh sangat tp tak percaya pun tak leh. Kalo nak diceritakan ler yg kat depan umah akulagi ler macam2 org jupe. Setakat ‘hantu bungkus’ tu da ramai sangat org juper termasuk my mum’s fren. Dia ternampak benda tu berguling2 masa nak masuk maghrib. Then ada pakcik sebelah uma aku tu salu dok luar rumah sampai kul 1—3 pagi coz ada masalah tak leh tido. Dia salu lepak kat garaj. Masa dia tengah lepak tu macam2 dia nampak. Ada badan manusia kepala cam anjing lalu sepanjang jalan depan rumah kitorang. Yg dok terbang ala2 superman tu pun ada gak. Lagipun jalan uma aku tu salah satu jalan yg nak ke kubur. My mum kata tu ‘dorang semua’ tu nak balik rumah dorang..

My experienced... one night tuh aku tak leh nak tido. Tak tau nape mata aku tak nak pejam2. my room next to jalan so kalo buka tingkap mmg nampak jalan tu lah. Tetiba jer aku dengar bunyi cam org bumping bola cam org main basketball tu. Lam hati pelik gak kat area umah aku tak penah nampak budak bump bola. Sempat lagi tu tgk jam. Tak silap lam kul 1.30. mana ada org nak main bola malam2 buta. bunyi tu rasa dekat jer ngan tingkap aku. Ada gak rasa nak bukak tingkap tp aku takut pengsan jer kang . last2 tarik selimut tutup telinga dengan bantal...

My fren yg dok selang sebuah rumah dpd aku penah citer. Dia n housemate dia salu kena ‘tindih’ time tengah tido pastu salu terdengar cam bunyi budak nangis tengah2 malam tp bunyi tu lain macam. Dekat dengan bilik padahal dekat rumah dorang tak der jiran yg ada baby. So bacaler apa2 yang patut. Then bunyi tu ilang... hmmm citer pasal hantu lak entry kali ni.... actually nak citer pasal besday party lain plak jadinyer..

2 kata org lain:

Love Sweet Recipes said...

ngeri betul baca entry kali ni...tak takut ke ek kejiranan ko tu? Ada sesapa yang panggil orang buangkan tak?
aku penah experience kat smsj la. Masa tu aku dorm ngan ko la kan. Masa form3 tak silap aku, aku stay up tepi pintu. Pintu of course la dah berkunci. Pastu aku perasan macam ada bayang ulang alik depan pintu tu. Terus aku simpan buku, panjat katil dan zzzzzz...

cHekGu r!N@ said...

alhamdullilah aku tak penah juper aoa2 masa kat smsj kecuali izan kata nampak aku tgh tido atas katil cam biasa pdhal aku masa tu p stayup kat studyroom heheheh. masa aku kat sarawak lagi seram... baca entry aku kang